Класному керівнику


 У даному розділі ви знайдете матеріали щодо планування виховної роботи,  зразки документації класного керівника, щоденник класного керіника, розробки свят, бесід, виховних годин, годин спілкування тощо.

Ми - справжній колектив

Щороку на 1 вересня

(2017, 2018...)

2019 рік


2020 рік

 

  • Мої випуски
  • 1983 рік
  • 1989 рік
  • 1989 рік

1996 рік



  • 2003 рік

2017 рік     Досягнення учнів

  • 2010 рік


 Участь у вебінарах


Моя педагогічна філософія

«Педагогика  всегда была, есть и будет глубоко личностным занятием… Педагог лишь до тех пор может соответствовать своей миссии в культуре, пока, верный формуле Б.Пастернака, он стремится «быть живым, живым и только, живым только до конца». (Е.А.Ямбург «Педагогический декамерон») 

«Лестница Якова высока, но с каждой ступени видны звёзды» (Г.Померанц)

 

     Нещодавно я прочитала книгу «Педагогический декамерон» прекрасного педагога, члена Російської Академії, директора  московського освітнього  центру № 109 Євгенія Олександровича Ямбурга.  Я була зачарована його, як він сам говорить, «забавными, печальными, простыми и сложными, а иногда полными драматизма школьными историями». Кожна з них схожа на притчу і за певних умов  «может быть использована в качестве инструмента влияния  на людей». Є.О.Ямбург постійно підкреслює, що не «школой единой жив учитель. Педагог всего лишь посредник в культуре… И миссия его почётна… Умение перевести на язык юношества ценности культуры и смыслы – редкий дар, востребованный сегодня в информационном грохоте как никогда раньше».

    Я теж задумалась, а яка моя місія, моє призначення і сила впливу на дитячі серця і душі? Нескромно, та відповідаю собі: вона величезна. Я не просто учитель,  я, перш за все, вихователь, якому відведена особлива роль в духовному і соціальному становленні дітей. Якщо згадати філософську казку Сент-Екзюпері «Маленький принц» (а це одна із моїх улюблених казок), то мимоволі згадуєш афоризми,  які  чомусь самі запамятовуються: «Ты в ответе за тех, кого приручил», «Зорко одно лишь сердце. Самого главного глазами не увидишь»… Мудрий автор завуальовано говорить про те, що  для всього треба створити умови, особливо  для сприятливого особистісного розвитку, вчасно надати  оперативну допомогу  у  вирішенні індивідуальних проблем з  успішністю, спілкуванням, життєвим і  професійним самовизначенням.

       Говорять – ідеальних людей не буває. Але класний керівник, враховуючи той факт, що його образ відобразится в багатьох «зеркалах» дитячих душ, повинен прагнути до ідеалу. І тут работа над собою повинна йти по всіх направленнях. Адже дитина копіює все! Значить, педагогу потрібно постійно рости професійно, бути творчою, неординарною людиною, інформаційно підкованою, бо тільки «личность может воспитать личность». Йти в ногу з часом  –  не просто слова і лозунг. Це необхідність, продиктована нашим життям, сучасною концепією Освіти.

      Мені дуже   хочется, щоб мої учні повірили в себе, були добрими, співчутливими, успішними. Для цього створюю особливу  атмосферу довіри, атмосферу співпраці. Вважаю: секрет хорошого виховання  в повазі до своїх учнів,  вони - мої союзники, соратники, співавтори, вони мають право помилятися, непогоджуватися, мати власну думку. «Ты не такой, как все, ты не лучше и не хуже меня, ты просто другой» (Н. Рерих),- говорю я часто. Мені хочеться, щоб шлях  до досягнення оптимальних результатів і в навчанні, і в громадській діяльності був тільки один: від  маленького успіху до  великого. Намагаюсь  кожного  емоційно підтримати, використовуючи  особистісно--зорієнтований і диференційний підходи.

     Нещодавно зрозуміла, що виховну  роботу треба будувати   не лише на колективно-творчій справі, а й на  проектній діяльності, мета якої  -  забезпечити  кожному учню умови для розвитку особистості.   «Ми і наш клас», «Портрет нашого класу», «Крок  в майбутнє». Проект «Що в імені тобі моїм?»

проект "Випускники нашої школи"

     Для мене важливо, щоб мої учні піднімалися по сходинках духовного розвитку. Я впевнена, що кожний з них бачить свою зірку, наближається до неї, розуміє, що він  на планеті Земля не випадково…. Моя місія – зрозуміти, дати дружню пораду, навчити робити добро  і зануритися з ними   в атмосферу творчості.

«Воспитание – великое дело:
им решается участь человека»

(В.Г.Белинский)


Сайты-помощники:

Для классного руководителя: http://www.sverdlovsk-school8.nm.ru/docklruk. 

Справочник классного руководителя http://klass.resobr.ru/

Классное руководство http://festival.1september.ru/subjects/22/

Классный руководитель 21 века http://www.it-n.ru/communities.aspx?cat_no=1191&tmpl=com

Социальные ролики

 

ЗОЛОТЫЕ ПРАВИЛА ПЕДАГОГА

 

  1. Пришел в школу - сделай умное и благородное лицо.
  2. Каждый раз, когда тебе хочется командовать детьми, вспомни свое детство и на всякий случай съешь мороженое.
  3. Деньги и педагогика малосовместимы.
  4. Пусть все манекенщицы мира, увидев твою улыбку, подадут в отставку.
  5. Не заходи в душу к детям, если тебя об этом не просили.
  6. Иди на урок с радостью, выходи с урока с приятной усталостью.
  7. Шути до тех пор, пока не научишься.
  8. Помни: плохой врач может забрать жизнь, плохой учитель - испепелить ДУШУ-
  9. Приходить на урок следует на столько подготовленным, чтобы знать точно: для чего пришел, куда пришел, что будешь делать и будет ли от этого хорошо.
  10. Каждый раз, когда хочется нагрубить кому-нибудь, считай до миллиона.
  11. Старайся кушать каждый день.
  12. Люби свою администрацию так же, как и она тебя, и ты проживешь долгую и счастливую педагогическую жизнь.
  13. Никогда не жди похвалы, а старайся сразу же выяснить, как с ней обстоят дела.
  14. Люби кого-нибудь помимо школы, и тогда у тебя будет все в порядке.
  15. Если к тебе Пришли на урок, вспомни, что ты артист, ты лучший педагог страны, ты самый счастливый человек.
  16. Говори родителям всегда самую лучшую правду, которую ты знаешь.
  17. Гордись своими ошибками, и тогда у тебя их будет с каждым годом все меньше.
  18. Высшим проявлением педагогической успешности является улыбка на лицах детей.
  19. Если ты умеешь самый обычный факт подать как открытие и добиться удивления и восторга учащихся, то можешь считать, что половину дела ты уже сделал.
  20. Помни: хорошие педагоги живут долго и почти никогда не болеют.
  21. Отдай школе все, а, выйдя из стен школы, начни новую жизнь.
  22. Постарайся всегда быть здоровой, даже если в это кто-то не поверит.
  23. Одевайся так, чтобы никто не сказал тебе вслед: "Вон учительница пошла".
  24. Не спи на уроке; дурной пример заразителен.
  25. Во время опроса изобрази на лице предельный интерес.
  26. Помни: если твой голос становится угрожающе хриплым, значит, ты делаешь что-то не то.
  27. Хорошо, если поздним вечером, когда ты вспомнишь своих учеников, лицо твое озарится улыбкой