Мої посібники
Методичні посібники
2017-2020 років
Опитувальники "Оцінюємо швидко"
(Різні види контролю на уроках
зарубіжної літератури )
Щоб виховати в учнів готовність і
вміння роздумувати над прочитаним, навички грамотного і уважного читача, текстового аналітика, здатність критично мислити й аргументувати свої думки, складено запитання та відповіді, тести,
диктанти, кросворди до кожної теми, розділу, твору підручників «Зарубіжна література " 5, 6, 7, 8, 9 класів.
Ці запитання та завдання полегшують усне опитування і здійснення постійного контролю знань учнів на уроці при перевірці домашнього завдання. Це привчає учнів систематично читати твір та інші матеріали підручника, бути уважним, вдумливим читачем. Запитання можна використовувати при проведенні різних літературних конкурсів, ігор, змагань. В кінці кожного розділу вміщено тести, кросворди, творчі завдання для підготовки до тематичного оцінювання. Цінним у посібнику є можливість використовувати запитання як на етапі вивчення матеріалу, так і у ході повторення.
Посібники розраховані на вчителів зарубіжної літератури:
1 «Оцінюємо швидко» Використання різноманітних форм контролю на уроках літератури у 5 класі.
- 184 стор., 2017, до підручника Євгенії Волощук
«Зарубіжна література. 5 клас», К. «Ґенеза», 2018.
• Посібник для 5 класу“Оцінюємо швидко” внесено до каталогу “Відкритий урок: розробки, технології, досвід”, отримав вибір редакції, маю сертифікат і диплом за узагальнення і популяризацію власного досвіду у 2018 н. р.
2. «Оцінюємо швидко» Використання різноманітних форм контролю на уроках літератури у 6 класі. -199 стор., 2018, до підручника Євгенії Волощук «Зарубіжна література. 6 клас», К. «Генеза», 2014
3. «Оцінюємо швидко» Використання різноманітних форм контролю на уроках літератури у 7 класі. - 200 стор., 2019, за підручником Євгенії Волощук «Зарубіжна література. 7 клас», К. «Генеза», 2015.
• Посібник для 7 класу «Оцінюємо швидко»(різні види контролю на уроках зарубіжної літератури у 7 класі) подала на фестиваль педагогічних інновацій
«EDUJFEST Dnipro-2019» , за який нагороджена дипломом ІІ ступеню
4. «Оцінюємо швидко» Використання різноманітних форм контролю на уроках літератури у 8 класі. - 213 стор., 2019, до підручника Є.Волощук «Зарубіжна
література 8 клас», К. «Генеза», 2016.
5. «Оцінюємо швидко» Використання різноманітних форм контролю на уроках літератури у 9 класі. - 170 стор., 2020, до підручника Є.Волощук «Зарубіжна література 9 клас», К. «Генеза», 2017
6. «Оцінюємо швидко» Використання різноманітних форм контролю на уроках літератури у 10 класі. - 85 стор., 2020 ( до підручника Ю.І. Ковбасенко
«Зарубіжна література 10 клас», К. «Літера ЛТД», 2018. )
Методичні посібники 2007-2015 років
1. СЛОВНИЧОК «АЗБУКА МОРАЛІ» .- 2007 р.- 83 стор.
Словничок містить близько 1500 слів, що означають морально-етичні, деякі філософські поняття, риси характеру людини. До більшості слів подаються синоніми, до деяких антоніми, що полегшує розуміння значення слів, а також знижує можливість неправильного використання їх у мовленні. Основна мета словничка – дати коротке пояснення слів, що характеризують риси характеру людини, ознайомити із змістом морально-етичних термінів. Словничок «Азбука моралі» є спробою допомогти вчителю та учням у підготовці годин спілкування на морально-етичні теми, на уроках знайомствах з особистістю письменників, при складанні характеристики на літературного героя, при написанні творів. Особливий інтерес становить для вчителів літератури, етики, класних керівників. Може бути корисним для всіх, хто прагне пізнати себе, свій внутрішній світ, бути духовно розвиненим.,
2. УЧАСНИКАМ АГІТБРИГАДИ .- 2008 р. - 82 стор.
Сценарії, які ввійшли в цей посібник, допоможуть шкільній самодіяльності активізувати роботу учнівського активу, вожатих, учнівського самоврядування у пропаганді здорового способу життя, сучасних методів вирішення проблем екології та охорони природи, пожежної безпеки , правил вуличного руху.
3. УЧИСЬ УЧИТИСЬ. ДОВІДНИК ДЛЯ УЧНІВ. – 2008 р,- 70 стор.
Даний посібник – порадник для учнів, містить пам’ятки, які допоможуть у підготовці до уроків української мови, української та зарубіжної літератури. Вміщені в пам’ятках рекомендації допоможуть вдосконалити і відпрацювати уміння учнів з розвитку усного і писемного мовлення, формувати навички аналізу художніх творів, літературних персонажів, створювати власні висловлювання. Це своєрідні «дороговкази» на шляху школярів до подальшої самоосвіти.
Посібник призначений для учнів і вчителів загальноосвітніх шкіл.
5. « Від особистості письменника або особистості героя літературного твору до особистості учня» (2009 р. - 140с.)
У посібнику вміщено зразки уроків по вивченню біографії українських та зарубіжних письменників не традиційних за формою організації навчального процесу та уроки, на яких розглядається характеристика літературного персонажа.
Мета посібника – допомогти вчителю урізноманітнити структуру уроків і методи роботи при вивченні біографії письменника, відійти від шаблонів, навчити учнів сприймати письменника як особистість, створити умови для духовного самовдосконалення, самореалізації і самоутвердження дитини. Адже, особистість письменника або особистість героїв його творів є зразком для формування духовного світу особистості учня. Посібник розрахований на вчителів літератури.
Оцінюємо швидко. Літературні диктанти із світової літератури для учнів 9 класу. - 2015 р., (71 с.)
У даному збірнику представлені тести, літературні диктанти за програмою світової літератури 9 класу, які містять питання за темами «Життя і творчість авторів», а також питання аналізу конкретних творів або літературних напрямів.
Рекомендовано для використання вчителям світової літератури з метою організації експрес – перевірки на уроці, а також учням 9 класу для самопідготовки з окремих тем.
Книга для вчителя. Читання – крок до пізнання. 2014. – 100 с.
Форми та прийоми роботи на гуртковому занятті, на уроці, у позакласній роботі. Технології залучення учня до читання. Методи навчання, які забезпечують розвиток критичного мислення учнів.
Вправи на розвиток навичок читання. Вправи на тренування дихального апарата. Ігри та вправи на розвиток слухової уваги, сприймання, пам’яті. Вправи на удосконалення розуміння прочитаного. Скоромовки. Зорові та слухові диктанти. Таблиці Шульте, складові пірамідки.
Конкурси, що сприяють пропаганді книги, спонукають до книжки та читання.