МІЙ ДОСВІД
Даний досвід у 2014 році увійшов до каталогу "Іннноваційний досвід Дніпропетровщини",
сам досвід описано у розділі "Опис досвіду"
Система роботи над проблемою
«Засоби залучення учнів до читання»:
1. Ведення читацьких щоденників.
2. Робота над технікою читання.
3. Контроль над щоденним читанням вдома через щоденники.
4. Листи самоконтролю, маршрутні листи. 5. Уроки позакласного читання.
6. Робота з батьками.
7. Тісний зв’язок з бібліотекарем.
8. Кабінет світової літератури як засіб пропаганди. 10. Позакласна робота.
Досвід
Використано матеріали вивчення передового педагогічного досвду, а саме
- І.П.Гудзик «Розвиток навичок читання»
- І.Т.Федоренко «Розвиток навичок швидкого читання»
- Г.О.Пуліна «Засоби залучення учнів до читання»
- С.Є.Ільчук «Комунікативна стратегія навчання російської мови»
Водночас узагальнений аналіз результатів навчання школярів, теоретичні та соціологічні дослідження, численні матеріали фахової преси останніх років дають підстави константувати загальне падіння читацької культури в суспільстві, зниження інтересу до літератури. Отже, аналіз реального стану вказаної проблеми дає змогу зробити висновок про те, що в сучасній школі постала нагальна потреба створення науково обґрунтованої та практично випробуваної технології розвитку читацької діяльності учнів у процесі вивчення світової літератури, що й зумовило вибір проблеми, над якою працюю, а саме
З 2005 по 2010 рік працювала над проблемою «Формування духовного світу особистості учня засобами літератури», а з 2010 року по 2015 - «Засоби залучення учнів до читання як шлях формування загальнокультурної компетенції креативної особистості»
Кроки до розв’язання проблеми:
1. Вчимося розуміти слово.
2. Вчимося аналізувати, порівнювати.
3. Вчимося бути уважним читачем.
4. Творчості треба вчитися «На шляху до країни Творчості».
5. Вчимося пізнавати світ і себе.
Для розв’язання проблеми запланувала такі етапи (кроки):
1. Вчимося розуміти слово. Теорія літератури. Підготувала словничок «Азбука моралі»(2006, 2007р), зібрала словнички літературознавчих термінів. Виконано, описано у досвіді роботи.
2. Вчимося аналізувати, порівнювати. Надрукувала довідник для учнів «Учись учитись»(2008) (пам’ятки )Виконано , описано у досвіді роботи.
3. Вчимося бути уважним читачем. Створила опитувальники до підручників «Зарубіжна література» для 5-8 класів. (2009, 2010 роки). Створила електронний посібники для 5 кл ( 2010 р) Виконано, описано у досвіді роботи. Випустила посібники «Читання – крок до пізнання» (2012 рік), "Оцінюємо швидко" (літературні диктанти для учнів 9 класу) (2014 рік).
4. Творчості треба вчитися. «На шляху до країни Творчості». Робота з поетично та літературно обдарованими дітьми. Систематизувала творчі роботи учнів (малюнки, кросворди, презентації, твори, тощо)(2013-2015 р.)
5. Вчимося пізнавати світ і себе. Радість від читання – радість пізнання, позакласне читання, робота за проектною методикою «Завдання на літо» (2011 - 2013р.)
• Хочу домогтися, щоб діти читали зі швидкістю 180 – 150 слів за хвилину
• Виступила на загальношкільних та класних зборах з метою залучити батьків до співпраці.
Робота літературної вітальні
Робота в творчій філологічній майстерні та в проекті «Класна оцінка»