МІЙ   ДОСВІД



Даний досвід  у 2014 році увійшов до каталогу "Іннноваційний досвід Дніпропетровщини",

сам досвід  описано у розділі "Опис досвіду"
Система роботи над проблемою

«Засоби  залучення учнів до читання»:

1.         Ведення читацьких щоденників.

2.         Робота над технікою читання.

3.         Контроль над щоденним читанням вдома через щоденники.

4.         Листи самоконтролю, маршрутні листи.  5.         Уроки позакласного читання.

 6.         Робота з батьками.

7.         Тісний зв’язок з бібліотекарем.

8.         Кабінет світової літератури    як засіб пропаганди.  10.       Позакласна робота.


Досвід

Використано матеріали вивчення передового педагогічного досвду, а саме

  • І.П.Гудзик «Розвиток навичок читання»
  • І.Т.Федоренко «Розвиток навичок швидкого читання»
  • Г.О.Пуліна «Засоби залучення учнів до читання»
  • С.Є.Ільчук «Комунікативна стратегія навчання російської мови»

Водночас узагальнений аналіз результатів навчання школярів, теоретичні та соціологічні дослідження, численні матеріали фахової преси останніх років дають підстави константувати загальне падіння читацької культури в суспільстві, зниження інтересу до літератури.  Отже, аналіз реального стану вказаної проблеми дає змогу зробити висновок про те, що в сучасній школі постала нагальна потреба створення науково обґрунтованої та практично випробуваної технології розвитку читацької діяльності учнів у процесі вивчення світової літератури, що й зумовило вибір проблеми, над якою працюю, а саме

З 2005 по 2010 рік працювала над проблемою «Формування духовного світу особистості учня засобами літератури», а  з  2010 року  по 2015  - «Засоби залучення учнів до читання як шлях формування загальнокультурної   компетенції  креативної  особистості»

Кроки до  розв’язання  проблеми:

1. Вчимося розуміти слово.

2. Вчимося аналізувати, порівнювати.

3. Вчимося бути уважним читачем.

4. Творчості треба вчитися «На шляху до країни Творчості». 

5. Вчимося пізнавати світ і себе.

Для розв’язання проблеми запланувала такі етапи (кроки):

1. Вчимося розуміти слово. Теорія літератури. Підготувала словничок «Азбука моралі»(2006, 2007р), зібрала словнички літературознавчих термінів. Виконано, описано у досвіді роботи.

2. Вчимося аналізувати, порівнювати. Надрукувала довідник для учнів «Учись учитись»(2008) (пам’ятки )Виконано , описано у досвіді роботи.

3. Вчимося бути уважним читачем. Створила опитувальники до підручників «Зарубіжна література» для 5-8 класів. (2009, 2010 роки). Створила  електронний посібники для 5 кл  ( 2010 р) Виконано, описано у досвіді роботи.    Випустила посібники «Читання – крок до пізнання» (2012 рік), "Оцінюємо швидко" (літературні диктанти для учнів 9 класу) (2014 рік).

4. Творчості треба вчитися. «На шляху до країни Творчості».  Робота з поетично та літературно обдарованими дітьми. Систематизувала творчі  роботи учнів (малюнки, кросворди, презентації, твори, тощо)(2013-2015 р.)

5. Вчимося пізнавати світ і себе. Радість від читання – радість пізнання, позакласне читання, робота за проектною методикою «Завдання на літо» (2011 - 2013р.)

       Хочу домогтися, щоб діти читали зі швидкістю 180 – 150 слів за хвилину

       Виступила на загальношкільних та класних зборах з метою залучити батьків до співпраці.

 Робота літературної вітальні

 Робота в творчій філологічній майстерні та в проекті «Класна оцінка»